Klima cihazının zamanı adamlık kadar eskidir. İlk insanlar ten ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor sağlamak sinein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak sinein deniz gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir kullanım sahaını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her hengâm 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden fen vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir prosestir. Günümüzde insanlar, daha ak ve mahsuldar yaşayabilmek sinein klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima gösteriş olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam istek etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Daha çok klima namevcut çalışmayerlerinde kimesne çallıkışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor cihazı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinleşmek sinein kullanılan bir cihaz olmaktan çıayalp, kışın da ısınmak sinein yeğleme edilen cihaz yapmıştır. Klima kullanım allıkışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana yaraşır seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin esenlanamaması, dürüst montaj uygulamalarının bünyelmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin nezdinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate allıkınmalıdır. Klima cihazı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak önemsiz bir istikşaf bünyelmalıdır.