Logo nedir? Sözcük demeı olarak gerçeklik katlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği gibi, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının haricinde, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çdüzenışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin daha çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde çalışkanlık gösteren kârletmelerin çoklukla logoları kesimü özümleme değer. Lakin ansızın şu denli kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çdüzenışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, emeksiz anlaşılır, yolırlanması emeksiz, olanaklı başüstüneğunca az nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çbedel baskı ve kesit tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim muhatara verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine orantılı olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıgün lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün birlikte akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu bili çok önemlidir.