SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri muhtevain eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz elan hevesligurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı davranışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek muhtevain yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı biraz elan hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir başka önemli üstelik da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş temizışı katkısızlar.
Bu dü kavram, muhtevaerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise uğur elan ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan düzgün ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.