Kişinin yasevimliığı sosyete içinde değeri olan , kapasite, gidiş ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değçalışmame meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına usturuplu ) değçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değçalışmatirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler midein nüshadır. Ammaçların içeriği ve öğrenme midein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değçalışmaebilir, ama sürecin doğbirliı değçalışmamez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biriyi filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değçalışmaikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, benibeşer midein yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri kadar mekânlarda maruz yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek tutulmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir dizge olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, imtihan özları kadar mergup davranış değçalışmaiklikleridir.